6 корисних інструментів для аналізу ключових слів в SEO
Ключові слова завжди були і до цього дня залишаються одним з основних елементів успішної пошукової оптимізації, навіть незважаючи на те, що їх значимість для SEO змінюється з року в рік.
Спочатку вибір правильних ключових слів був надзвичайно важливим для ефективної розкрутки будь-якого сайту, і чим більше їх було, тим вище були його позиції в Інтернеті.
Сьогодні ситуація з ними ускладнилася через наступних факторів:
* Оновлення алгоритму Google Hummingbird радикально змінило спосіб аналізу ключових слів
цією пошуковою системою (не кажучи про її “сприйнятті” контенту). Тепер вона приділяє більше уваги саме семантичної (смислової) частини всього вмісту сайту, а не окремим словам і фразам.
* Через відсутність точної інформації про прогрес в ранжируванні (яку можна було отримати при оптимізації за кількістю ключових слів на сайті) SEO-фахівцям стало складніше будувати плани на цей рахунок. Google закрили доступ до цих даних, а сторонні сайти не пропонують користувачам повноцінну картину того, що відбувається (враховуючи переваги користувачів, їх історію пошуку, пристрій, з якого Ви запит, геопозіцію і наявність входу в обліковий запис Google).
* Непередбачуваність ранжирування стала заважати цілісності і послідовності кожної SEO-стратегії. Google постійно щось змінюють у своїх алгоритмах, тому встежити за ходом подій дуже складно. У тому числі і вашим конкурентам.
Таким чином, якщо сьогодні ваша стратегія в першу чергу націлена на оптимізацію ключових слів, то вона може нашкодити репутації вашого бренду і порушити зручність роботи відвідувачів з вашим сайтом.
Проте, не дивлячись на все перераховане вище, можна сказати, що ключові слова повністю втратили свою значимість для просування сайту в Інтернеті і онлайн-маркетингу. Завдяки їх аналізу ви можете дізнатися багато
нової і корисної інформації про поведінку ваших користувачів в Мережі і, зрозуміло, отримати уявлення про вашу цільової аудиторії.
Я хочу розповісти вам про шести своїх найулюбленіших інструментів для аналізу ключових слів.
1. Планувальник ключових слів Google
Я впевнений в тому, що жодна стаття на подібну тему не обійшлася б без згадки цього інструменту. Його можна назвати абсолютним must-have для кожного оптимізатора по трьом причинам: його розробив, якщо можна так висловитися, першоджерело, – пошукова система, з якою ми працюємо – він безкоштовний і створений саме для того, щоб надати нам найточнішу інформацію про ключові слова . Внесіть в нього кілька фраз, які мають безпосереднє відношення до вашого бренду, і ви не тільки зможете зрозуміти, наскільки ефективно вони будуть працювати на вас, але і дізнаєтеся, чи є вони конкурентоспроможними.
2. Moz Keyword Explorer
Ресурс Moz завжди славився своїми відмінними SEO-інструментами (що найважливіше – абсолютно безкоштовними), і один з останніх – Keyword Explorer – не є винятком. Незважаючи на те, що більшу частину метрик ви зможете знайти і в Планувальнику ключових слів Google, дані від цього сервісу, за словами багатьох експертів, є більш точними, так як Google відомі тим, що округлюють дані і не дуже добре справляються з аналізом конкурентів.
3. Ubersuggest.
Ресурс Ubersuggest не можна назвати надійним інструментом для аналізу ключових слів, на відміну від Google і Moz, але не в цьому полягає його сильна сторона. Цей сервіс розроблений для того, щоб допомогти вам придумати релеватние “ключові слова”. Просто введіть будь-який запит в систему Ubersuggest, і система запропонує вам список з десятками можливих ключових слів. Ці рекомендації не засновані на обсягах пошуку, даних про конкурентів або розрахунках їх потенційної ефективності, але, тим не менш, вони можуть підходити вашого бренду за змістом або підштовхнути вас на якісь нові думки. Інструмент Ubersuggest буде надзвичайно корисним для вас на самому початку шляху, коли ви тільки будете розробляти свою кампанію.
4. Soovle.
Принцип роботи Soovle дуже схожий на Ubersuggest, але у нього є одна важлива відмінність: цей сервіс автоматично аналізує можливі ключові слова відразу в декількох пошукових системах, включаючи Google, Вікіпедію, YouTube, Amazon, Bing, Yahoo і Answers. За кількістю рекомендацій Soovle явно відстає від Ubersuggest, але це ніяк не заважає якості його роботи. Цей інструмент буде особливо корисний тим, хто планує просувати свій бренд відразу на декількох платформах.
5. SEMRush.
На відміну від інших сервісів, перерахованих в цьому списку, SEMRush є платним інструментом (з декількома безкоштовними функціями). Тим не менш, він має величезну цінність для будь-якої SEO-кампанії, і не тільки по відношенню до ключових слів. Якщо ви введетё ім’я свого домену у відповідному вікні, то ви зможете отримати величезну кількість інформації про своєму ресурсі, в тому числі про його позиціях в ранжируванні різних пошукових систем, про ранжирування ваших конкурентів і про ключові слова, за якими ви ранжіруетесь. Ці дані дуже знадобляться вам в тому випадку, якщо перед вами стоїть мета обійти певного конкурента або досягти тієї чи іншої позиції в ранжируванні.
6. SpyFu.
SpyFu – це ще один інструмент, що фокусується на ваших конкурентів, особливо в тих випадках, якщо ви від них відстаєте. Замість свого домену вам потрібно буде ввести домен конкурента, після чого система видасть вам інформацію про його основних ключових словах і їх відносної ефективності.
Завдяки багатьом з перерахованих вище інструментів ви зрозумієте, які з ключових слів будуть більш ефективними для просування вашого сайту, а значить, зможете побудувати більш грамотну SEO-стратегію. Більш того, ви отримаєте можливість правильно зорієнтувати і оптимізувати свій контент і зробити ваш бізнес більш таким, що окупається.
Зрозуміло, робота з цими сервісами відніме у вас чимало часу, але саме завдяки їм ви отримаєте найголовніше – потрібну вам інформацію та ідеї, які допоможуть вам і вашому бізнесу рухатися вперед.