Чому просування сайту не може коштувати дешево?
У Мережі нині можна знайти сотні, якщо не тисячі оголошень, в яких пропонується «якісне» і до того ж практично блискавичний seo-просування сайтів за сміховинними цінами (10-15 тисяч рублів). І часто ті, хто має туманне уявлення про цю тему, звертаються по першому ліпшому оголошенню, вибираючи “подешевше”.
Підсумком такого “просування” стають витрачені даремно час і гроші, і це в кращому випадку. У гіршому сайт потрапляє під санкції пошукових систем.
Чому ?! Давайте розбиратися.
Пам’ятаючи народну мудрість про те, що «безкоштовний сир буває тільки в мишоловці», а також спираючись на свій більш ніж десятирічний досвід в галузі пошукової оптимізації, можу з упевненістю сказати, що просування сайту дешево якісним за визначенням бути не може.
Справа в тому, що розкрутка сайту в пошукових системах – процес комплексний, що складається з численних взаємозалежних етапів. Належне виконання кожного з них вимагає не тільки професійного підходу, а й істотних фінансових і тимчасових витрат. Судіть самі:
Seo-аудит сайту.
Навіть поверхове знайомство сео-майстри з веб-ресурсом, що припускає всебічний аналіз різнопланових аспектів його роботи: від оцінки структури сайту до дослідження поведінкових факторів його ранжирування в пошукових системах. Результати такого аудиту лягають в основу індивідуальної стратегії розкрутки конкретного сайту. Тривалість професійного сео-аудиту залежить від безлічі факторів, але, як доводить практика, на нього йде не менше двох днів.
Складання семантичного ядра.
На цьому етапі сео-фахівець повинен скласти перелік ключових слів і словосполучень, за якими в майбутньому буде вестися пошукове просування. Тонкість даної роботи полягає в тому, що потрібно не просто підібрати в цілому підходять під тематику сайту ключові, а зупинитися на тих з них, які будуть гранично ефективні якраз в разі розкручуваного проекту. Тут не обійтися без детального обліку частотності вживання ключових фраз в пошукових системах, перевагах потенційної цільової аудиторії ресурсу і т.п. Знову-таки це робота не на годину і навіть не на два.
Внутрішня оптимізація проекту.
Безпосереднє просування сайту в топ Яндекса (або будь-якого іншого пошукача) починається з його внутрішнього облаштування. В першу чергу, мова може йти про усунення тих помилок і недоліків, які були виявлені в результаті seo-аудиту. Доробки, наприклад, можуть стосуватися програмного коду сайту, його юзабіліті і веб-дизайну. Особливо важливу роль на цьому етапі відіграє робота з метатегами, з написання оптимізованих текстів, використання різноманітного графічного та іншого контенту, внутрішньої перелинковке сторінок і т.д.
Очевидно, що такого роду заходи не здійснюються швидко, ось чому в окремих випадках якісна внутрішня оптимізація «запущеного» сайту може тривати тижні, рідше – місяці. Більш того, до неї той же приватний фахівець з просування сайтів може залучати додаткові людські ресурси (досвідчених копірайтерів, веб-дизайнерів і інших профі в своїй області), бо самому впоратися з усіма завданнями особливо в умовах обмеженого часу практично неможливо.
Зовнішня оптимізація проекту.
Внутрішня оптимізація сайту завжди йде у зв’язці з зовнішньої. Остання має на увазі придбання якісних посилань з інших ресурсів на сторінки просувається проекту. Професіоналізм сеошника на даному етапі головним чином проявляється у двох речах. По-перше, чи здатний він заручитися посилальної підтримкою у істинно класних сайтів (лідерів тієї чи іншої тематичної ніші). По-друге, чи в змозі сео-майстер зімітувати для пошукових систем природність приросту посилань. Досвідчений сеошник може і перше, і друге. Однак для цього йому, чого гріха таїти, не обійтися без відповідних фінансових коштів і горезвісного часу.
Потрібно окремо сказати, що в травні 2015 Яндекс запустив новий алгоритм “Минусинськ”, після якого закуповувати “дешево і сердито” посилання стало “смерті сайту подібно”. Тільки якісні, гарні тематичні майданчики, тільки якісний контент, тільки зручний сайт-ось три кити ефективної розкрутки. А якісне дешевим не буває. Найчастіше на зовнішні посилальні чинники йде мінімум половина seo-бюджету. Додайте сюди витрати на копірайтерів, програмістів (іноді на сайтах немає елементарної можливості зробити сео-настройки, і доводиться підключати програмістів для вирішення проблеми). У кращому випадку залишається половина бюджету. Ви справді вірите, що при бюджеті в 10-15 тисяч хтось буде витрачатися на добротні майданчики-донори, а на залишок в п’ять-десять тисяч буде “вмирати” за ваш сайт?
Варіантів два-або будуть просто тягнути час і вимагати гроші, або будуть брати тисячами копійчані майданчики для розміщення, і це закінчиться баном, фільтром-чим завгодно, крім позицій сайту в топі.
Систематичний контроль досягнутих результатів.
хороша розкрутка сайту немислима без аудиту поточних досягнень процесу оптимізації. Інакше кажучи, справжній сеошник повинен бути завжди в курсі того, як вживаються ним заходи по розкрутці сайту впливають на його позиції в пошукових системах. Причому ці знання потрібні не просто заради знань. Вони носять цілком прикладний характер, бо знаючи про поточний стан сайту (його позиціях в Яндекс і Google), можна вносити необхідні правки в застосовувану стратегію його розкрутки.
А тепер, коли ви знаєте, який титанічний труд лежить в основі професійної пошукової оптимізації, дайте відповідь щиро на питання – чи може ефективне просування сайту коштувати дешево? Звичайно ж ні!
Будь-який інший відповідь – чистої води обман. Як би вас не намагалися переконати в зворотному.