Коли найкраще починати роботу над SEO сайту?

Неважливо, створюєте ви новий сайт або переробляєте дизайн старого, відповідь на питання з назви цієї статті однаковий для обох ситуацій – починати потрібно до його запуску. Як свідчить старе китайське прислів’я:

“Кращий час, щоб посадити дерево, було 20 років тому. Наступне найкращий час – сьогодні “.

Однак чи можуть бути застосовані одні й ті ж правила для нових і видозмінених сайтів? Якщо я не займався SEO до цього, то коли найкраще почати? Що робити, якщо робота над моїм сайтом вже завершена? Я відповім на всі ці питання.

SEO -оптимізація для нового сайту і SEO для реконструйованого сайту. В чому різниця?

Так. Нехтуючи деякими аспектами SEO до запуску нової версії існуючого сайту, ви можете зіткнутися з серйозними наслідками. Наскільки серйозними? Ну, наприклад, розпрощатися зі своїм бізнесом. Я знав одну компанію, яка займалася інтернет-торгівлею, яка одного разу вирішила повністю видозмінити свій сайт з декількома тисячами добре ранжируваних сторінок, присвячених товарам. На жаль, фірма, яка змінювала дизайн їх сайту, не мала достатньо професійного досвіду для того, щоб перенаправити весь існуючий трафік на нові посилання. Результат цієї ситуації був сумним для компанії: спочатку в Google часто-густо відображалася помилка 404 замість сторінок даного ресурсу, потім продажу цієї організації різко знизилися, і за один місяць вона стала банкрутом. Мораль цієї байки така: при капітальному зміні дизайну сайту, потрібно обов’язково мати готовий план редиректу 301.

Є ще безліч інших факторів, які можуть вплинути на SEO при зміні дизайну ресурсу. Наприклад, якщо у вас є сторінки, високо ранжируються в Google і приваблює велику кількість трафіку і продажів, ви точно не захочете піддавати їх ризику. Для того, щоб перехід до нового вигляду сайту не був болючим, вам слід дізнатися, які саме елементи на цих сторінках сприяють їх успіху. Перше, що я раджу своїм клієнтам в таких випадках – провести повний і якісний SEO-аудит їх ресурсу до планування його дизайну. Це допомагає виділити особливі переваги проекту і пізніше правильно пустити їх в хід.

Універсальні правила SEO-просування для нових вебсайтів

Поради з минулого розділу відносяться, скоріше, до ресурсів, що знаходяться в процесі реконструкції. Цю частину своєї статті я хочу присвятити тому, що потрібно робити в тому випадку, якщо компанія вже збирається запустити сайт з новим дизайном або просто новий сайт.

Пошукова оптимізація починається з зручності для користувачів (коротко назвемо це явище UX – user experience) або веб-дизайну. Ваша SEO-стратегія може зробити істотний вплив на те, який контент розміщений на головній сторінці ресурсу, і де саме він розміщений. Те ж саме і з будь-якою іншою сторінкою. Інакше кажучи, UX, веб-дизайн і SEO нерозривно пов’язані. Деякі навіть говорять, що UX – це і є SEO в чистому вигляді, або що, як мінімум, UX є ключем до успіху в пошуковій оптимізації. Ви не уявляєте, як часто я чув від своїх клієнтів фразу “Ми закінчили роботу над нашим новим сайтом, і тепер готові займатися SEO”. Далі ми проводимо аудит їх ресурсу, виявляємо, скільки елементів на ньому треба прибрати або повністю змінити, і в підсумку розуміємо, що простіше створити новий сайт. А адже всієї цієї неприємної ситуації можна було б уникнути, заздалегідь проконсультувавшись з фахівцем по пошуковому просуванню сайтів.

Найкраще починати роботу над SEO в процесі формування веб-дизайну, тому що це прискорить процес. Як правило, в перший місяць пошукової оптимізації з сайтом нічого не відбувається, тому що практично весь час йде на пошуки, аналізи, формування стратегії і планування. Зрозумійте, якщо ви почнете займатися всім цим після запуску свого ресурсу, ви значно відкладіть той час, коли пошукова оптимізація почне давати свої плоди.

Ваші веб-дизайнери та UX-консультанти повинні розуміти SEO, а ваші SEO-професіонали повинні розбиратися в UX і дизайні. Але, на жаль, представники кожної з вищезгаданих сфер нічого не тямлять в інших областях. Проте, володій вони хоча б базовими знаннями по ним, робота над сайтом стала б в кілька разів ефективніше і якісніше. Ось кілька ресурсів, які можуть допомогти отримати нові знання:

* Для того, щоб вивчити UX, раджу вам пошукати різні курси в Google. Початківцям я б по рекомендував книгу Стівена Крюгів Do not Make Me Think (пер. – “Не змушуйте мене думати”) і The Design of Everyday Things (пер. – “Дизайн повсякденних речей”) Дона Нормана.

* Подивіться уроки Designlab і прочитайте роботу Джейсона Біерд і Джеймса Джорджа The Principles of Beautiful Web Design (пер. – “Основи прекрасного веб-дизайну”) для того, щоб почати розбиратися в дизайні.

* Зрозуміти роботу над зовнішніми елементами сайту вам допоможе курс від Udacity, а також книга The Mythical Man Month (пер. – “Місяць міфічного людини”) авторства Фредеріка П. Брукса-молодшого. Остання якщо і не навчить вас вищезазначеного ремеслу, то вже точно допоможе почати розбиратися в людях, які надають послуги такого роду.

* Нарешті, раджу ознайомитися з однією з моєї статей, – “Самостійне просування сайту” – щоб успішно освоїти цю сферу самостійно.

Зрозуміло, можна вічно говорити про те, що необхідно освоїти кожному, хто вплутується в SEO-прдвіженіе, – способи створення стратегії контенту, гарного листа і соціальні мережі – проте, все галузі пошукової оптимізації, раніше перераховані в цій статті, є основами, які повинен знати кожен.

Роботу над пошуковою оптимізацією неможливо закінчити. Не можна сказати, висловлюючись просторечиями, що ваш сайт “прокачаний”, і, отже, більше з ним робити нічого не потрібно. Так, в SEO є одноразові дії, але їх дуже мало – решті величезний пласт завдань потрібно постійно підтримувати в хорошому стані. На жаль, багато хто цього не розуміють, тому проводять роботу одного разу, після чого закидають цю справу і думають, що все буде розвиватися без їх участі. Але це не так. Таке ставлення можна порівняти з покупкою великої вантажівки для транспортування товарів і відмовою від його водіння. Самі ж розумієте – така покупка безглузда, і, більш того, вона може спричинити за собою крах вашого бізнесу з доставки продукції.

Те ж саме і з SEO. Ми радимо всім нашим клієнтам встановити на їх сайтах плагін Yoast від Wordpress, адже це чудовий інструмент. Однак якщо вони просто встановлять його і більше нічого не будуть з ним робити, він буде марним для пошукової оптимізації.

Коли найкраще “посадити дерево”?

SEO та дерева з тієї китайської прислів’я нічим не відрізняються один від одного. Ви не зможете повернутися в минуле і посадити дерево або змінити те, що вже було зроблено в плані SEO. Проте, в ваших силах почати приймати правильні рішення вже зараз, на даному етапі. Якщо ви прочитали цю статтю і зрозуміли, що робили все неправильно, не впадайте у відчай – виправити свої помилки ніколи не пізно.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Solve : *
28 ⁄ 7 =


Back to top button