Про дизайн інтернет-магазина
Слово “веб-дизайн” стає все більш модним. Однак більшість відвідувачів будь-якого сайту не замислюються над деякими простими речами. А саме вони – вирішальні чинники при оцінці якості веб-дизайну сайту.
Замовляючи дизайн Інтернет-магазину, не забувайте, що смак і почуття кольору у відвідувачів сайту найрізноманітніші.
Різні також технічні характеристики комп’ютерів, моніторів, швидкості з’єднання з Інтернет, тобто все те, за допомогою чого відвідувач знаходить і переглядає вміст Інтернет-магазину.
Так само, як різним відвідувачам Інтернет-магазину може подобатися різна музика (класична, джаз і т.д.), так оформлення сайту, тобто веб-дизайн, може подобатися одним і не подобатися іншим. Неможливо догодити всім.
При розробці дизайну Інтернет-магазину важливо представляти портрет пересічного покупця.
Чим ширше коло потенційної цільової аудиторії Інтернет-магазину, тим нейтральнішою має бути його зовнішнє оформлення.
Чим більшою повинна бути зона обслуговування у Інтернет-магазині, тим ширше повинен бути діапазон технічних параметрів, на які повинен бути розрахований Інтернет-магазин:
швидкість прийому / передачі інформації (швидкість з’єднання з Інтернет);
характеристики монітора (розмір екрану, роздільна здатність, кількість кольорів та ін.), якість монітора;
установка перегляду або відключення можливості перегляду графіки при перегляді сайту;
версія браузера;
налаштування системи безпеки приймаючої комп’ютера (якщо комп’ютер входить в локальну мережу організації, фірми) і комп’ютера відвідувача;
настройки браузера (розмір шрифту, тип шрифту та ін.);
версія операційної системи, встановлена на комп’ютері користувача і т.д.
дизайн Інтернет-магазину розробляється з урахуванням аудиторії
Прибутковість будь-якого магазину багато в чому залежить від уміння правильно і ефективно розташувати і розкласти на полицях і прилавках товари. Неспроста мистецтву правильного і ефективного розташування товарів навчаються протягом тривалого часу.
Облік психологічних особливостей покупця багато в чому сприяє підвищенню продажів. Наприклад, у багатьох магазинах дрібні (недорогі) товари намагаються розташувати поруч з касою, з тим, щоб під час очікування своєї черги покупець відібрав і поклав їх в свою корзину.
Так і в Інтернет-магазині слід враховувати психологічні особливості покупців:
мотивація (завдання, ступінь зацікавленості, очікування):
наскільки важлива для відвідувача Інтернет-магазину інформація, представлена на сайті (ступінь його зацікавленості).
завдання, які ставить перед собою відвідувач Інтернет-магазину.
чого чекає відвідувач від Інтернет-магазину.
особистісні особливості (характер, темперамент, схильності);
психологічний стан (похмуре, грайливе, піднесений і ін.);
самопочуття відвідувача;
ступінь втоми відвідувача (утомлений, бадьорий, сонливий та ін.);
відповідає чи ні інформація, представлена в Інтернет-магазині, ключовим словом, за яким знайдений сайт
Неприпустимо оформлення Інтернет-магазину так, щоб ілюстрації та інформація про основні товарів і послуг губилися на тлі власне “дизайну” Інтернет-магазину.
Більшість власників Інтернет-магазинів починають усвідомлювати, що зовні помітний (авангардний, кричущий і т.д.) веб-дизайн Інтернет-магазину найчастіше відверто дратують відвідувачів і негативно позначаються на ефективності його роботи.
цікавий експеримент
Замовнику Інтернет-магазину пропонують веб-дизайн готового Інтернет-магазину, в якому міститься логотип його фірми, контактна інформація, система навігації і пропоновані їм товари і послуги.
Запропонований веб-дизайн Інтернет-магазину у нього інтересу не викликає, залишаючи байдужим.
Після цього замовнику розповідається про те, що веб-дизайн Інтернет-магазину – точна копія якого-небудь всесвітньо відомого Інтернет-магазину з багатомільйонними оборотами. Були змінені лише логотип, товар, контактна інформація і т.п. Система навігації, колірна палітра, компоновка і структура Інтернет-магазину залишені без змін.
Почувши про це, замовник відразу ж змінює свою думку. Дизайн запропонованого йому Інтернет-магазину починає подобатися.
Це зайвий раз свідчить про те, що розуміння “веб-дизайну” і оцінка якості “веб-дизайну” суб’єктивні. Все багатозначні міркування про дизайн Інтернет-магазину відходять на другий план, після того як Інтернет-магазин починають розглядати не з точки зору його зовнішнього оформлення, а з точки зору того прибутку, який він може принести.
Розробка дизайну (зовнішнього оформлення) Інтернет-магазину повинна вестися з урахуванням науково-обгрунтованих психологічних і ергономічних факторів.
При створенні Інтернет-магазину не варто забувати, що його зміст первинний, а оформлення (веб-дизайн) – вдруге. Подібне ставлення до дизайну Інтернет-магазину, природно, не означає, що воно повинно бути недбалим, неохайним і т.д.
резюме
Так як розуміння “веб-дизайну” суб’єктивно, то всі суперечки про веб-дизайні Інтернет-магазину стають безглуздими. Потрібно прагнути лише до того, щоб розроблюваний Інтернет-магазин відповідав конкретним технічним завданням.
Що ж стосується веб-дизайну Інтернет-магазину, то на практиці виходить, перехрестившись, у всьому покластися на професійний досвід і художнє чуття обраного вами веб-дизайнера …
При розробці веб-дизайну Інтернет-магазину слід враховувати не те, що відрізняє його відвідувачів один від одного, а то, що їх об’єднує: інтерес до тих товарів і послуг, які представлені в Інтернет-магазині.
Мистецтво створення веб-дизайну Інтернет-магазину полягає в тому, щоб його зовнішнє оформлення лише органічно доповнювало основний зміст, але не переважало над ним.
Що таке гарний і якісний веб-дизайн?
Стосовно до бізнес-сайтам, красивий і якісний веб-дизайн – це простий в знаходженні через пошуковики і зручний для користувача сайт, успішно вирішальний поточні завдання бізнесу.
Основні вимоги до складових веб-дизайну вказуються в технічному завданні на сайт.