Просування сайтів в Google: рівняння на мобільність
Сеошники всіх мастей, будь то початківець приватний оптимізатор, або досвідчений приватний фахівець з просування сайтів, постійно живуть і працюють в психологічній напрузі і навіть страху. Останній безпосередньо пов’язаний з очікуваннями того, що пошукові системи Яндекс і Google ось-ось можуть змінити алгоритми свого пошуку. А це означає, що багато оптимізаторські прийоми підуть, м’яко висловлююсь, коту під хвіст. Як наслідок, просування нового сайту в Інтернеті буде не настільки простим і зрозумілим, як це було до змін.
Хто в темі, той погодиться, що такого роду побоювання в буквальному сенсі переслідують різношерсте сео-спільнота, оскільки популярні пошукові системи в минулому регулярно «радували» оновленням своїх пошукових механізмів. І біда в тому, що, судячи з усього, вони навіть не думають зупинятися нас дивувати.
«Мобільний» сюрприз від Google
Так, минулого тижня стало відомо, що чергові серйозні зміни торкнуться результатів видачі пошуку Google. Відтепер, а точніше з 21 квітня 2015 року, на ранжування сайтів в Google істотно впливає їх так звана «мобільна сумісність». Інакше кажучи, з цих самих пір просування сайту в Гуглі буде успішним (веб-ресурс займе найвищі місця в результатах пошуку), якщо він буде коректно відображатися в різного роду мобільних пристроях. І, навпаки, хто такий сумісністю не володіє, виявиться набагато нижче у видачі. Відповідно, просування сайту в топ Google буде призупинено.
Прагнення до такої зміни свого алгоритму пошукова система Google пояснює простий, але в той же самий час промовистим статистикою. У 2014 році 30% всіх пошукових запитів було зроблено за допомогою мобільних пристроїв. Роком раніше їх було менше 15%. Очевидно, що користувачі все частіше ігнорують ПК і лептопи, віддаючи перевагу всіляким гаджетам. Довго не звертати увагу на це Google, як ви розумієте, не міг. Звідси і черговий «приємний» сюрприз для сео-братії.
Що робити і як бути?
Відповіді на ці питання цілком природні. По-перше, не варто посипати голову попелом, кричачи, що «все пропало, шеф!». З фактом мобільного несумісності зіткнулися мільйони сайтів. Досить буде сказати, що офіційні ресурси майже 70-ти з 100 найбільших американських компаній не заточені під мобільні пристрої. По-друге, потрібно банально засукати оптимізаторські рукава, як би кому цього не хотілося, і знову працювати. Працювати для того, щоб досягти мобільного сумісності розкручуваного проекту або проектів. Тільки і всього!
До речі, критерії сумісності сайту з мобільними пристроями Google визначив досить чітко і недвозначно:
– Розмір шрифту, який використовується на сторінках просувається ресурсу (текст повинен бути легко читаним без збільшення на дрібненько дисплеї);
– Габарити іншого контенту (графіка або відео) також повинні оптимально підлаштовуватися під екран гаджета, не вимагаючи нарочного збільшення або прокрутки;
– Дизайн сайту повинен автоматично адаптуватися під конкретні особливості мобільного пристрою;
– Наявність між посиланнями достатнього відстані (виконання цього критерію має допомогти користувачеві безпомилково вибирати ту посилання, яка його цікавить);
– Відсутність Flash-елементів, які не завжди коректно відображаються на мобільних пристроях.
Як видно, ефективне просування сайтів в Гугл навіть з новими вимогами не така вже й недосяжна мета. Головне – рухатися до неї без зупинок і з розумом. Останнє передбачає, що не варто повністю переключатися на «мобільність», так як, за словами офіційних представників Google, на місце сайту у видачі пошукової системи і далі будуть впливати не тільки ці критерії, а й маса інших. Як наслідок, просування сайту комплексно ніхто не відміняв.
Корисний інструмент веб-майстра
На завершення необхідно відзначити, що Google не просто сповістив нас про чергове зміну своїх алгоритмів, згадавши про критерії мобільного сумісності. Він також надав корисний веб-інструмент, що дозволяє визначити сумісність сайту з мобільними пристроями. Аналізуйте на здоров’я і робіть відповідні висновки!