Розробка логотипів

Особливості використання логотипів і товарних знаків при створенні сайтів і в рекламі.

Значення логотипу та товарного знака для іміджу фірми і фірмового стилю.

Логотип і товарний знак – це не одне і те ж, але в бізнес-сайтах часто використовуються спільно і впливають на результати комерційної діяльності фірм.

Товарний знак – позначення, здатне відрізняти відповідно товари і послуги одних юридичних або фізичних осіб від однорідних товарів і послуг інших юридичних або фізичних осіб.

У товарного знака можуть бути зареєстровані словесні, образотворчі, об’ємні та інші позначення або їх комбінації.

Логотип – оригінальне зображення, зображення повного або скороченого найменування фірми або товарів фірми.

Логотип, як і товарний знак, спеціально розробляється фірмою з метою залучення уваги до неї і до її товарів.

Спеціальної правової охорони логотипів поки не існує.

Логотип (як правило, в цій якості виступає фірмове найменування) часто реєструють як самостійний товарний знак, або логотип (фірмове найменування) – складова і невід’ємна частина загального товарного знака.

Говорячи про використання товарного знака (логотипу) в рекламі, не можна не сказати про його місце і роль в створенні “корпоративного вигляду” або іміджу фірми.

Створення позитивного іміджу фірми – одна з найважливіших завдань фахівців з маркетингу і цілий комплекс питань, вдале вирішення яких може значно збільшити впізнаваність фірми і забезпечити їй комерційний успіх.

При замовленні сайту або редизайн сайту іноді просять розробити логотип і товарний знак. Студія веб-дизайну “WCGroup” спеціалізується на створенні бізнес-сайтів, призначених для успішного ведення будь-якого бізнесу з використанням Інтернет.

Спеціальної розробкою логотипів і товарних знаків веб-студія “WCGroup” не займається. На створюваному нами сайті ми розміщуємо той логотип або той товарний знак, який надає замовник. Він несе відповідальність за правомірність їх використання.

При відсутності у замовника готового логотипу або товарного знака веб-студія “WCGroup” завдає на сторінки сайту той логотип, який вважає доречним для даного конкретного випадку.

При пред’явленні до замовника будь-яких обґрунтованих претензій по зображенню або змістом логотипу, створеного веб-студією “WCGroup”, з боку правовласників протягом гарантійного терміну веб-студія, за письмовою заявою замовника, здійснює безкоштовну переробку логотипу.

Якщо логотип розглядати як словесний товарний знак в особливому графічному виконанні, то при його використанні на сайтах слід обов’язково враховувати і правові аспекти використання товарного знака.

Володарем виключного права на товарний знак (правовласником) може бути юридична особа або здійснює підприємницьку діяльність фізична особа.

Згідно з чинним законодавством правовласник вправі використовувати товарний знак і забороняти використання товарного знака іншими особами.

Щоб зменшити ймовірність порушення чиїхось авторських прав, веб-студія “WCGroup” рекомендує при підготовці контенту сайту провести аналіз сайтів-конкурентів.

Виявити наявність на сайтах-конкурентах товарні знаки або логотипи, зареєстровані в якості товарних знаків, досить просто. Як правило, на кожній сторінці бізнес-сайту можна зустріти наявність логотипу або товарного знака.

Якщо зустрічається знак ®, то це означає, що товарний знак зареєстрований. Якщо поруч з назвою або товарним знаком зустрічається знак ™, це означає, що знак очікує реєстрації.

Реєстрація товарного знака діє до спливу десяти років, рахуючи з моменту подачі заявки до федерального орган виконавчої влади з інтелектуальної власності.

Термін дії реєстрації товарного знака може бути продовжений за заявою правовласника, поданої протягом останнього року її дії, кожен раз на десять років.

Дія товарного знака поширюється лише на ті товари і послуги, які були обумовлені заявником при реєстрації товарного знака. Це означає, що використання в верстатобудуванні товарного знака, зареєстрованого, наприклад, для групи кондитерських товарів, не є прямим порушенням прав його власника.

Про чисто технічному моменті.

Бувають випадки, що представлений замовником логотип (товарний знак) втрачає свою ефектність і силу впливу (ефект сприйняття) при зміні (як правило, зменшенні) його фактичних розмірів (в пікселях).

Реальних технічних засобів, що дозволяють повністю зберегти загальне сприйняття зображення при виготовленні його копії меншого розміру, не існує.

рекомендації

Спробуйте самостійно виготовити кілька варіантів вашого логотипу (товарного знака).

Подивіться, як буде виглядати зображення, якщо воно буде зменшено.

У випадках, коли товарний знак офіційно зареєстрований, подібна проблема, швидше за все, не виникне. Пов’язано це з тим, що ще на етапі розробки товарного знака, узгодження і подальшої його офіційної державної реєстрації виготовляється велика кількість варіантів логотипів, товарних знаків і їх зображень різного масштабу. Проводяться численні перевірки того, як буде відображатися товарний знак при зміні його розмірів.

У випадках, коли товарний знак розроблений на швидку руку, подібні перевірки, як правило, не проводяться.

Тому і виникають проблеми зі зміною зовнішнього враження від зображення товарного знака (логотипу) при зміні його розмірів.

Особливо це проявляється при перегляді одного і того ж сайту з логотипом і товарним знаком на моніторах, різних за розміром і роздільної здатності.

Товарний знак – один з ключових засобів маркетингу, своєрідний міст, що лежить між споживачем і торгівлею. Товарний знак повинен використовуватися у всіх видах реклами, доступних його власнику. Природно, найбільший ефект досягається при використанні максимально можливої ​​кількості видів реклами.

До найбільш популярних видів реклами, в яких використовується товарний знак, зазвичай ставляться газетна та журнальна реклама, друкована реклама, реклама на радіо та телебаченні, реклама на транспортних засобах.

До рекламному використання товарного знака можна віднести його застосування в документах і матеріалах, що супроводжують товар (рахунки, фактури), в комерційній кореспонденції (фірмові листи і бланки), в прейскурантах, цінниках і інструкціях по користуванню. Важко переоцінити значення реклами логотипу та товарного знака на бізнес-сайтах, призначених для просування та продажу будь-яких товарів або послуг.

коментар

При використанні словесних товарних знаків, які використовують повне або скорочене фірмове найменування (логотип), його власники повинні мати на увазі, що надмірне поширення словесного товарного знака може привести до його ослаблення при сприйнятті споживачем і поступовому перетворенню товарного знака в родове найменування. А це може викликати, в кінцевому підсумку, втрату власником виключного права на використання такого товарного знака.

Відомі приклади перетворення товарного знака (логотипу) в родове найменування товару: “аспірин”, “клаксон”, “грамофон”, “вазелін”, “целофан” (колишній товарний знак фірми “Дюпон”) і “термос” (товарний знак фірми ” Амерікен термос продакт компанії “). Щось подібне відбувається в даний час і з товарним знаком (логотипом) фірми “Ксерокс”, яка змушена всіляко підкреслювати, що “Ксерокс” – це товарний знак, а не родове найменування копіювальних машин.

рекомендації

Щоб ефективно використовувати словесний товарний знак (логотип) в рекламі і при цьому виключити можливість його перетворення в родове найменування, веб-студія “WCGroup” рекомендує дотримуватися правил:

Словесний знак, де б і коли б він не з’являвся в тестах різного призначення, повинен бути виділений з навколишнього тексту. Цього можна домогтися використанням для написання знака іншого шрифту, заголовних букв або застосуванням просто лапок.

При використанні знака в тексті словесний товарний знак повинен бути завжди поруч з родовим найменуванням товарів, для яких він зареєстрований.

Не можна застосовувати словесний товарний знак у множині, схиляти його за відмінками, використовувати його у вигляді прикметника або дієслова.

Щоб уникнути сумнівів третіх осіб в тому, що позначення зареєстровано як товарний знак, можна використовувати общепредупредітельное маркування: знак ® – для випадків, коли товарний знак вже зареєстрований; знак ™ – для випадків, коли знак очікує реєстрації.

Не можна використовувати в рекламі нові слова, утворені на основі словесного товарного знака (наприклад, скорочень), без їх попередньої реєстрації як самостійного товарного знака.

Одна з послуг веб-студії “WCGroup” – виготовлення іконки favicon.ico ( “піктограма сайту”) для підвищення запам’ятовування вашого сайту.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Solve : *
22 × 23 =


Back to top button