Самостійне просування сайту: з чого почати?
Будь-яке навчання є самонавчанням, і від цього нікуди не дітися. Навіть якщо ви захочете спростити цей процес, звернувшись до викладача, все одно пізнавати нове ви будете самостійно – вчитель зможе лише надихнути вас на це і підказати, як вчинити краще. Таким чином, якщо ви вирішите навчитися пошукової оптимізації, вам доведеться взяти справу в свої руки.
За всі 15 років керівництва SEO-компанією мені постійно потрібно вчитися і практикувати свої знання. Коли я був в коледжі, у мене не було можливості відвідувати курси по Діджитал-маркетингу – тоді їх просто не існувало. Сьогодні ситуація змінилася, проте, погодьтеся, ви вже давно не студент, і досить непрактично було б у вашому віці знову сісти за парту. Та й взагалі, сфера, про яку ми говоримо, більше про практику, ніж про теорію. Навіть якщо ви послухаєте кілька лекцій на тему SEO, вам все одно доведеться шукати і вивчати щось додатково.
Якби я зараз нічого не розумів в SEO або володів би починаючої компанією, не будучи впевненим у тому, що роблю все правильно, я б почав вивчення пошукової оптимізації зі таких посібників і ресурсів.
SEO для початківців
Мені здається, немає краще сайту, з якого слід почати навчання пошукової оптимізації, ніж “Керівництво по SEO для початківців” (The Beginner’s Guide to SEO) від ресурсу Moz. З ним можна ознайомитися абсолютно безкоштовно, а також отримати відповіді на такі важливі питання, як, наприклад, “Що таке SEO” і ін. Досить один раз прочитати керівництво від початку до кінця, і ваш багаж знань буде набагато багатшими, ніж у тих людей , які щодня надсилають вам спам на пошту. А якщо ви подивитеся на його двічі, то ви будете знати в кілька разів більше, ніж так звані “SEO-експерти”, тут і там виникають на просторах Інтернету. Тому, якщо у вас мало часу, але всередині кипить величезне бажання пізнати основи пошукового просування сайтів, то вам обов’язково потрібно прочитати керівництво від Moz. Це найкраще, що ви можете зробити на даному етапі!
Однією з найбільш частих помилок, які люди роблять у своєму навчанні SEO – це поверхове ознайомлення з пошуковими системами, їх суттю і бізнес-моделлю ефективної розкрутки сайту. Багато фахівців в цій сфері фокусуються на короткострокових стратегіях, ефект від яких буде відчутний практично відразу, а не на тактиках, перевірених часом і вимагають терпіння і систематичних вкладень. Вони задаються таким питанням: “Якщо я зроблю ось це на своєму сайті, то що станеться?”. Зрозуміло, важливо віддавати собі звіт у своїх діях, але набагато більш ефективним буде звернення до довгострокових стратегій, які, в свою чергу, вимагають відповідей на наступні питання:
* Як пошукові системи одержують прибуток?
* Якими цілями задаються власники пошукових систем крім отримання прибутку?
* Яке майбутнє пошуку?
Відповіді на них можна знайти в безлічі книг, але від себе я б порадив роботу Шарі Туроу і Ніка Музики “Зручний пошук” (When Search Meets Web Usability). Незважаючи на те, що книга була опублікована в 2009 році, вона жодного разу не застаріла, тому що описує основи пошуку. Вона буде дуже корисною навіть для відбувся SEO-фахівця з просування і пошукової оптітмізаціі сайтів, завдяки своїй простоті, зрозумілості та технічності.
Перехід до рівня експерта в SEO
У багатьох приватних SEO-фахівців глибина досвіду обмежується наступними правилами: “Оптимізувати теги title, переконайтеся в тому, що ваш сайт швидко вантажиться, пишіть багато постів в блогах, просите авторитетних особистостей написати про ваш ресурс і залишити посилання на нього, і тоді його ранжування покращиться “. І навіть якщо ці фахівці почнуть розповідати вам про те, що це тільки верхівка айсберга, і що насправді на їх тендітних плечах лежить набагато більше роботи, вся їх діяльність в будь-якому випадку зводиться до фрази, яку я написав вище. Проте, якщо ви є новачком у сфері сео-оптимізації, то ви, звичайно, вразив набором термінів, якими вас завалять, і будете сліпо вірити їм до тих пір, поки не зрозумієте, що всі вкладені вами гроші взагалі не окупилися. На мою думку, найкориснішою інвестицією на перших порах для будь-якої людини, що цікавиться SEO, може стати тільки трата декількох годин часу в день на вивчення основних і деяких поглиблених аспектів пошукової оптимізації протягом місяця. Мало того, що ви поповните свій багаж знань, так ще й зможете відрізнити хорошого SEO-фахівця від поганого при співбесіді з ним.
Само собою, практику і досвід проб і помилок ніщо не замінить, але нижче я наведу список з найбільш корисних ресурсів, які допоможуть вам досягти експертного рівня в SEO.
Онлайн-ресурси з вивчення пошукової оптимізації
На просторах Інтернету можна знайти безліч онлайн-журналів, в яких висвітлюється світ SEO. Серед них я б виділив наступні:
* Search Engine Land
* Marketing Land
* ClickZ
* Search Engine Journal
* Search Engine Watch
Не варто також залишати без уваги хороших SEO-блогерів: Hubspot, Kissmetrics, SEMrush, Brian Dean, Moz, Bruce Clay, SEO by the SEA, Barry Schwartz / Search Engine Roundtable, SEO Book, і, звичайно, офіційний блог Google.
На деяких мейнстрімових сайтах нерідко публікуються цікаві матеріали по SEO: Mashable, Entrepreneur, TechCrunch і Forbes – зрозуміло, не забуваємо про такі авторів, як Джейсон Де Мерс, Джон Ремптон і я.
SEO-експерти
Якщо говорити про видатні постаті в індустрії SEO, то слід звернути увагу на наступних людей:
Ренд Фишкин. Ймовірно, справа в його закручених вусах, але я не збрешу, якщо скажу, що це найбільш впізнавана особистість в SEO-світі розкрутки і просування сайтів. Будучи CEO компанії Moz, яка ділиться з усіма охочими корисними інструментами, інформацією, а також проводить конференції в сфері Діджитал-маркетингу, Фишкин вже давно був визнаний одним з головних експертів в індустрії. Підписуйтесь на нього в Twitter – @randfish.
Денні Салліван. Якщо Ренд Фишкин – особа SEO-світу, то Салліван – його хрещений батько. Він заснував один з найбільших ресурсів Search Engine Land і тепер є його головним редактором, а також директором по контенту в компанії Third Door Media, яка проводить SMX – найбільшу щорічну серію конференцій в сфері пошукового маркетингу. Підписуйтесь на нього в Twitter – @dannysullivan.
Уіл Рейнольдс. Рейнольдс є засновником і генеральним директором компанії Seer Interactive, а також просто відмінним хлопцем. Уіл веде свій канал на YouTube, де ділиться своїми знаннями і досвідом в SEO та підприємництво. Якщо ви познайомитеся з його відео, ви зрозумієте, чому Рейнольдс є прекрасним джерелом знань для кожної людини, яка хоче розвиватися в пошуковій оптимізації. Відвідайте його профіль у Twitter – @wilreynolds.
Зізнаюся чесно, було складно виділити тільки трьох чоловік з безлічі чудових представників цієї великої і різнобічної індустрії. Я вибрав саме цих особистостей, тому що впевнений, що, ознайомившись з їх діяльністю, ви самі вийдете на потрібних вам експертів. Взагалі, Google вам на допомогу: введіть в пошуку запит “Головні SEO-експерти” (або “Top SEO experts ‘) і насолоджуйтеся величезним вибором прізвищ і ресурсів.
Література про просування сайтів та пошукової оптимізації
У зв’язку з шаленим розвитком технологій, все частіше і частіше люди забувають про прочитаних ними книгах по SEO практично відразу після їх виходу в світ або взагалі до них не торкаються. Саме з цієї причини та література, яку я перерахував нижче, за великим рахунком не відноситься конкретно до SEO і, відповідно, викликає більше інтересу:
* Евінеш Каушик. “Веб-аналітика 2.0: Мистецтво онлайн-відповідальності та наука орієнтованості на клієнта” (Web Analytics 2.0: The Art of Online Accountability and Science of Customer Centricity).
* Тім Еш, Маура Джинті і Річ Пейдж. “Оптимізація цільових сторінок: Докладне керівництво по тестуванню та налаштування конверсій” (Landing Page Optimization: The Definitive Guide to Testing and Tuning for Conversions).
* Джо Пуліззі. “Епічності контент-маркетинг: Як навчитися розповідати нові історії, розбирати завали і залучати більше покупців, працюючи менше” (Epic Content Marketing: How to Tell a Different Story, Break through the Clutter, and Win More Customers by Marketing Less).
* Девід Мірму Скотт. “Нові правила маркетингу і PR: Як використовувати соціальні мережі, онлайн-відео, мобільні додатки, блоги, прес-релізи і прихований маркетинг для залучення покупців (The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications , Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly).
Також, незважаючи на те, що я ще не дочитав цю книгу, тому що вона тільки з’явилася на прилавках (а ще вона дуже-дуже велика), я рекомендую вам ознайомитися з роботою Еріка Енджі, Стефана Спенсера і Джессі Стріччіоли під назвою “Мистецтво SEO : Як приборкати пошукову оптимізацію “(The Art of SEO: Mastering Search Engine Optimization). Це її третє видання, і кожен з авторів цієї роботи є сильною і впізнаваною особою в SEO-співтоваристві. Книга і справді дуже вартісна, авторитетна і актуальна, тому обов’язково прочитайте її.
SEO-конференції
Так само, як і в випадку з книгами про пошукової оптимізації, найкращі SEO-конференції стосуються цієї теми в повному обсязі, а поширюються на безліч суміжних сфер. Нижче представлений список найбільш відомих і впливових заходів такого роду: * SMX * Mozcon * MarTech * ClickZ Live * Inbound * Conversion Conference * Internet Summit * Content Marketing World * Pubcon * SearchLove
Якщо вам цікаво, яку саме інформацію ви можете отримати на тій чи іншій конференції, ви можете подивитися відеорепортажі на YouTube або на сайтах організаторів даних заходів. Іноді на цих ресурсах (таких, як Moz, наприклад) у відкритий доступ викладають ролики з усіх сесій конференції.
На додаток до таких великих подій в світі SEO, обов’язково моніторьте локальні семінари або лекторії в вашому регіоні.
З чого почати?
Багато досить компетентні приватні SEO-фахівці ніколи не відвідували конференцій і не читали книг по цій темі. Вони отримували всі свої знання з різних онлайн-ресурсів, а також з особистого (і неймовірно складного) досвіду. Ці експерти переконані в тому, що читання спеціалізованої літератури та відвідування конференцій лише розширить ваш кругозір і доповнить вже наявну базу, але не створить її з нуля. Вибір за вами. Цілком можливо, що ставати гуру пошукової оптимізації вам і не потрібно, а досить просто розібратися в тому, що до чого, і почати розуміти основи SEO, щоб вам було простіше встановлювати зв’язки з тими, хто стверджує, що має в цьому більше досвіду і збирається працювати на вас.
Сподіваюся, що мої рекомендації були вам корисні, і що ви відкрили для себе багато нових джерел, про які не знали раніше. Читайте цікаві публікації на SEO-порталах, дивіться відповідні відео на YouTube і періодично відвідуйте конференції, щоб з кожним днем ??поповнювати свій багаж знань без особливо серьёзнх матеріальних інвестицій в своє навчання.