Як швидкість завантаження сайту впливає на SEO

При ранжируванні сайтів пошукові системи враховують сотні різних факторів. Тут свою роль відіграють і контент ресурсу, – текст і заголовки – і сама автентичність сайту. Кілька років тому в Google оголосили ще про одну умову успішного ранжирування, а саме про швидкість завантаження сторінок ресурсу.
На жаль, до сих пір не відомо, яка оптимальна швидкість завантаження, і як сильно вона впливає на ранжування. Хвилювання адміністраторів сайтів посилилися після повідомлення про те, що повільні мобільні сайти будуть отримувати низькі позиції на сторінках пошукових запитів. Тут важливо пам’ятати про те, що погана завантаження сайту, насамперед, негативно позначиться на роботі користувачів з ним, що спричинить за собою меншу впізнаваність серед результатів пошуку, а значить, і до низьких позиціях.

Як швидкість впливає на ранжування

Продуктивність сервера і інфраструктура сайту є найважливішими факторами, що визначають швидкість завантаження сайту. Згідно багатьом дослідженням, швидкість сильно впливає на ранжування. Можливою причиною тому служить той факт, що Google і інші пошукові системи можуть з легкістю фіксувати ці метрики. Поліпшення видимості сайту для користувачів за допомогою швидкості, таким чином, значно залежить від якості і можливостей певних серверів. Саме тому вам необхідно вибрати того хостинг-провайдера, який зможе забезпечити вашому ресурсу відмінну швидкість завантаження контенту.

Нижче представлені деталі одного дослідження, яке провів Метт Пітерс, фахівець з обробки даних в Moz, разом з Zoompf, фірмою, що займається аудитом сайтів:

• Принципи роботи. Команда склала список з 2000 року випадкових пошукових термінів і виділила 50 найбільш частих результатів пошуку для кожного з них. Отримавши список з 100000 сторінок для вивчення, група дослідників перейшла до другого етапу аналізу, а саме до запуску 30 інстанцій EC2, в рамках хмари, що знаходиться в Північній Вірджинії. Кожен з них містив в собі ідентичний інструмент з відкритим вихідним кодом (WebPageTest), який працював з одним і тим же веб-браузером, яким користується найбільше число користувачів. З метою збору більш ніж 40 показників продуктивності, в дослідженні був задіяний браузер Chrome.

• Час завантаження сторінки. Цей термін містить у собі два різних показника – час ‘fully rendered’ ( «повна обробка») або час ‘document complete’ ( «повне завантаження документів»). Показник ‘document complete’ відповідає за той час, який потрібен сайту на завантаження для того, щоб користувач міг почати друкувати або кликати за елементами сторінки – навіть якщо контент не відобразилось повністю. Час ‘fully rendered’ – це повне завантаження всіх документів, в тому числі зображень, рекламних оголошень і аналітичних трекерів. Фахівці з Google не дали чіткого визначення ідеального часу завантаження сторінки, тому в рамках дослідження були розглянуті ефекти кожного з вищезазначених показників. В результаті було встановлено, що жоден з них не впливає на ранжування.
• Час до отримання першого байта. У зв’язку з тим, що на попередній стадії дослідження не було виявлено залежності ранжирування від часу завантаження сторінки, фахівці вирішили протестувати час до отримання першого байта (TTFB). Даний показник відповідає за той час, який потрібен браузеру для отримання першого відповідного байта від сервера при запиті від певного сайту. Фактично, це той час, який займає обробка і генерація інформації у сервера.

• Розмір сторінки. Під розміром сторінки мається на увазі загальна кількість завантажених байтів для повної обробки сторінки. Інформація такого роду включає в себе рекламу, зображення, шрифти і сторонні віджети. Після оформлення всіх отриманих даних у вигляді графіка, команда виявила взаємозалежність зниження розмірів сторінок і позицій цих сторінок в ранжируванні. У зв’язку з цим дослідники вивели припущення про те, що ресурси, які мають низькими позиціями на сторінках з результатами пошуку, належали дрібним підприємствам з невеликими ресурсами, не здатними забезпечити сайт великою кількістю контенту, складного як за структурою, так і змістом. І навпаки, чим цікавіше ставав сайт за своїм наповненням, тим вище піднімалася його позиція в ранжируванні.

• Висновки. Відсутність залежності ранжирування від часу завантаження сторінки може бути застосовано як до узагальненого, так і до нішевому пошуку. Дослідники не отримали змістовного докази того, що сторінки, грузящіеся швидко, отримують більш високі позиції на сторінках з результатами пошуку, ніж ті, чиє час на завантаження було довше. Звідси можна зробити висновок про те, що навіть якщо цей показник якось і впливає на ранжування, то він губиться в морі інших більш важливих факторів.
Проте, всі ми помітили зв’язок між TTFB і високим ранжируванням. Сайти, які працюють на хороших серверах, і що володіють якісної бек-енд інфраструктурою, здатної ефективно передавати контент, отримували більш високі позиції на сторінках з результатами пошуку. Таким чином, саме різні бек-енд операції безпосередньо впливають на ранжування, так як пошукові роботи Google з легкістю можуть зафіксувати ці показники. Можливо, що певну роль тут зіграє і час, що йде на обробку сторінки, тому що воно тісно пов’язане з користувачем і його взаємодією з ресурсом.
TTFB є дуже корисною і важливою метрикою для розрахунку продуктивності сайту, тому що вона сильно залежить від завантаженості сервера, швидкості генерації контенту бек-ендом сайту і мережевий затримкою між сервером і відвідувачем.

Бек-енди включають в себе мережеві з’єднання, використання мереж розповсюдження контенту, веб-сервери, а також сервери бази даних і додатків. Адміністратори веб-сайтів можуть покращувати ранжування шляхом оптимізації кодів додатків і запитів бази даних, застосовуючи у своїй роботі мережі поширення контенту та ефективні сервери. Найбільш популярними сьогодні є VPS і виділені сервери – здається, веб-майстри починають усвідомлювати, наскільки важлива швидкість завантаження сайту для впізнаваності їх бренду і зручності роботи користувачів з ресурсом.
Швидке завантаження надзвичайно необхідна сайтам, чиї відвідувачі часто клацають по різним його елементів і купують якісь товари. Їм потрібно, щоб ресурс був зручним, простим і гармонійним, щоб вони могли переходити зі сторінки на сторінку, залишати посилання на ваш сайт в соціальних мережах і розповідати про нього своїм друзям і знайомим. Всі ці чинники позитивно впливають на ранжування.

Існує ще сотня показників, що впливають на видимість ресурсу в пошукових системах, і деякі з них представлені нижче:

• Ключове слово займає першу позицію в імені домена. Адреси сайтів, що починаються з цільового ключового слова, мають більше переваг, ніж ті, в яких ключові слова з’являються в середині або в кінці імені домена.
• Термін реєстрації домену. Як правило, законні домени реєструють і оплачують раз в декілька років, в той час як дорвеями (doorway domains) користуються не більше одного року.
• Чіткі відповідності доменів з ключовими словами. Наявність чіткого відповідності доменного імені з ключовими фразами є величезною перевагою для якісного сайту.
• Попередні штрафи і санкції сайту. Якщо раніше Google або інші пошукові системи визначали ваш ресурс як низькоякісний сайт або сайт-порушник, у нього можуть бути проблеми з подальшим поширенням і оптимізацією.
• Код країни. Домени, що містять в собі код країни, отримують більш високі позиції на сторінках з результатами пошуку в своїй країні.
• дублюють контент. Контент, що з’являється на одному і тому ж сайті кілька разів, негативно впливає на ранжування і може спровокувати покарання і штрафи від пошукових систем.
• Постійні оновлення. Google та інші пошукові системи віддають найбільшу перевагу сайтам, які оновлюються щодня або досить часто. Розмір оновлень теж грає свою роль.
• Якість вихідних посилань. Контент, який посилається на авторитетні сайти, вселяє більше довіри пошуковим системам

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Solve : *
8 × 9 =


Back to top button