Як системи “Розумний будинок” і Google можуть вплинути на майбутнє SEO-просування сайтів

Уже кілька років технології “розумних будинків” користуються великим попитом у користувачів. У світі існує величезна кількість бездротових гаджетів, саморегулюючих термостатів і печей, але, тим не менш, поки що не існує якоїсь єдиної системи, здатної задіяти всю житлову площу, в якій живе людина, і перетворити її в справжній будинок майбутнього.

Однак варто зауважити, що справа рухається: Google і Amazon намагаються зайняти вищезгадану нішу, об’єднуючи всі наявні розробки в цій сфері і інтегруючи їх у єдину систему. У Google, наприклад, є Google Home – але, з огляду на той факт, що основним продуктом компанії є пошукова система, чи можуть їх починання в області “розумних будинків” якось вплинути на загальну картину SEO розкрутки сайтів і просування в світі? Чи може це змінити формулювання запитів, структуру пошукової видачі і, взагалі, то, як люди шукають потрібну їм інформацію? Спробуємо розібратися.

Ера цифрових помічників

По-перше, нам важливо зрозуміти, що ми маємо справу не з таким вже новим явищем, а зі знайомими нам цифровими помічниками – технологією, яка розвивається вже декілька років. До неї, наприклад, відносяться голосові асистенти типу Ok Google і Siri, з якими кожен з нас працював хоча б раз в житті. Маркетологи прогнозують розвиток цієї технології в 2017 році.

Більш розмовна формулювання запитів

Якщо у вас вдома буде стояти пристрій без екрану, інтерфейсу і кнопок, здатне отримувати команди і реагувати на них, це означає, що ваші запити будуть зроблені в простій і розмовної формі. Вияснять, ви не будете використовувати якесь одне слово, і це призведе до того, що ваші команди обов’язково будуть довгими. Більш того, система Google Home намагатиметься зав’язати з вами розмову, просячи про те, щоб ви докладніше розписали, що від неї вимагається, тому з часом ви помітите, що формулюєте свої запити інакше.

Скорочення результатів пошуку

Ще одним значущим зміною, яке Google Home привнесе в наше життя, стане той факт, що ця технологія буде виводити користувачам тільки один результат пошуку. На відміну від пошукової видачі, в якій нам потрібно прокручувати результати або вибирати з перших десяти посилань (або трьох – в разі локального SEO), Google Home запропонує нам ознайомитися тільки з одним результатом або продовжити вимовляти команди, щоб побачити інші варіанти. Тому, якщо ваша стратегія зав’язана навколо складних заголовків з неоднозначним підтекстом, і, більш того, ви оптимізуєте свій сайт для локального SEO, то є ймовірність того, що ви відстанете від своїх конкурентів.

Обмеження в інтерфейсі і відвідини сайтів

У системи Google Home, як ви розумієте, не буде інтерфейсу як такого – ви зможете підключити її до мобільних пристроїв, ПК або ноутбуків, але вона не матиме звичний для вас вид з пошуковою видачею та миттєвої можливістю перейти на будь-який сайт. У зв’язку з цим Google Home вплине на те, як користувачі взаємодіють з сайтами, і навіть – про це вже ходять розмови – стане першим кроком в напрямку повного зникнення сайтів. А чому ні? У наші дні користувачі віддають все більше переваги додатків і пов’язаних з ними сервісів, а також прагнуть до миттєвого отримання інформації, відсуваючи сайти на другий план. Все вищеописане може привести до того, що існуючі зараз способи ранжирування можуть перестати залежати від кількості відвідувачів сайтів, так як користувачі будуть менше взаємодіяти з різними компонентами вашого ресурсу.

Дані користувачів і нескінченна персоналізація

В SEO-співтоваристві вже неодноразово спливало тема порушення безпеки даних в зв’язку з появою Google Home. Через те, що ця система стоїть у вас вдома і приєднується до безлічі інших пристроїв, це означає, що вона може збирати більше ваших особистих даних. Зрозуміло, Google обіцяли беззаперечно зберігати конфіденційність усіх даних своїх користувачів і ні в якому разі не порушувати їх недоторканність, але, в той же час, IT-гігант ніколи і не приховував того, що використовує ці дані в своїх тестуваннях для того, щоб поліпшити роботу користувачів з пошуковою системою. На мою думку, як тільки Google почне масово збирати призначені для користувача дані, персоналізація пошуку вийде на абсолютно новий рівень, і ми будемо отримувати рекомендації товарів, послуг і сторінок задовго до того, як вони нам будуть потрібні. Зрозуміло, маркетологам доведеться підлаштовуватися під ці тенденції.

конкуренція

Не варто забувати і про те, що Google Home не є єдиною системою “розумного будинку”, яка існує на ринку. В даний час технологія Echo від Amazon разом з голосовим помічником Alexa є їх головними конкурентами, і, запевняю вас, незабаром ви дізнаєтеся про існування ще більшої кількості подібних продуктів. Кожен конкурент привнесе на пошукову сцену щось унікальне, а Google спостерігатимуть за ними і намагатися стрибнути вище своєї голови. Пошукові революції, як і будь-які інші перевороти, не відбуваються різко (хоча здається, що саме так вони і відбуваються), а є наслідком безлічі дрібних явищ, кожне з яких спрямовує цей великий потік енергії під назвою SEO в абсолютно новий напрямок. Уважно стежте за розвитком подій!

Майбутнє не за горами

Поки що користувачі недооцінюють системи “розумного будинку”, і, можливо, в цьому плані нічого не зміниться до тих пір, поки на ринку не з’явиться якийсь абсолютно проривний продукт, здатний привернути до себе увагу всіх користувачів, незалежно від їх доходів, місця проживання і відношення до цифрових технологій. Якщо ви маркетолог, то вам не потрібно прямо зараз бігти і кардинально змінювати свою стратегію рускруткі і пошукового просування сайту – час змін ще не настав. Але пам’ятайте: чим далі ви заглядаєте, тим більше можливостей ви відкриваєте для себе в майбутньому.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Solve : *
15 × 29 =


Back to top button