Інструкція по SEO для редакторів та контент-менеджерів
Редакторські команди відповідають за один з найважливіших факторів пошукового ранжирування – якість контенту. Чи достатньо якісним є вміст сайту, зможе визначити тільки Google, і, очевидно, що у пошукової системи є якісь критерії для цього. Нижче представлений мій список обов’язкових елементів для контент-редакторів і контент-менеджерів, які повинні обов’язково бути присутнім в контенті або при його підготовці:
Ємні і змістовні заголовки
Переконайтеся в тому, що заголовок вашої статті або поста зрозумілий будь-якій людині без контексту – просто написаний на порожньому аркуші паперу. У світі друкованих видань ви завжди можете покластися на текст або картинки, які супроводжують заголовок, для того, щоб зрозуміти, про що мова.
В Інтернеті заголовки завжди вириваються з контексту і блукають по його просторах самі по собі. Саме з цієї причини ви повинні озаглавити ваш текст так, щоб читач чітко розумів, чого варто очікувати від поста або статті. І, зрозуміло, заголовок, швидше за все, автоматично стане тегом заголовка статті – це дуже важливий елемент видимості ресурсу в пошукових системах. Найжахливішим порушенням цього правила, з яким я стикався, був заголовок “Верховний суд переходить до содомії”, написаний шрифтом 28 розміру. Я дуже лояльний читач, люблячий експерименти, але все ж, мені здається, що автор мав на увазі щось інше. На закінчення цього пункту хотілося б обов’язково сказати про те, що в вашому заголовку обов’язково повинні фігурувати ключові теми / персони / події статті. Це очевидний факт, як може здатися на перший погляд, правда? Проте, про нього постійно забувають при пошуковому просуванні сайтів. Тому, якщо ваша стаття про BP Oil, переконайтеся в тому, що заголовок містить назву BP Oil.
Посилання, які допоможуть читачеві краще зрозуміти контент
Залишаючи посилання на інші статті вашого ресурсу або інші сайти, не нагромаджуйте ними свою статтю. Задайтесь простим питанням: чи допоможе ця посилання моєму читачеві? Якщо так, то створюйте її, навіть якщо вона вказує на інший ресурс. Читач буде вдячний вам за будь-яку додаткову інформацію. Якщо ви хочете стати ще більш корисним для своїх читачів, робіть описові посилання. Наприклад, у реченні «Люрі сів у в’язницю на 10 років» вставте посилання прямо під фразу «Люрі сів у в’язницю», а не дописуйте «Натисніть сюди», щоб користувач міг дізнатися більше про цю подію.
Якщо ви пишете пост з інформацією, яка схожа на ту, що ви вже публікували, також залиште на неї посилання. Пов’язуючи свої статті, ви створюєте хороший кластер релевантного контенту на своєму ресурсі.
Певна структура контенту для читачів в Інтернеті
Мало хто знає, але читачі мають свої власні критерії оцінки контенту. Якщо вони не зацікавляться статтею в перші дві секунди перегляду, вони покинуть ваш ресурс. Для того щоб уникнути цього при розкручуванні і пошукової оптимізації сайту, дотримуйтесь декількох простих правил:
1. Згадайте ключову тему статті в першому абзаці. Я часто зустрічаю пости, в яких ім’я персони, якому присвячена та чи інша публікація, з’являється, в кращому випадку, в другому абзаці. Ну як же так? Якщо я читаю цю статтю на своєму смартфоні, це означає, що у мене зовсім мало часу, та й екран не такий великий, щоб охопити великі обсяги тексту. Мені потрібно знати про релевантності контенту вмить.
2. Використовуйте повні імена персонажів. Особливо при перших двох згадках. Чи не «пан Люрі» і не «Люрі», а «Йен Люрі». Чи не ‘BP’, а ‘British Petroleum’. Це зробить вашу статтю більш видимою для пошукових систем і для користувачів, які шукають інформацію про певну людину, організації або подію.
3. Використовуйте підзаголовки, підписи до фотографій і інші «розділові» елементи, здатні спростити процес першого сканування статті для читача. Чим більше можливостей у мене буде для того, щоб швидко підтвердити релевантність читаного, тим імовірніше, що я залишуся на цій сторінці і дочитаю текст до кінця.
Робота з зображеннями
Багато контент-редактори ставляться до редагування зображень як до другорядного справі в seo оптимізації і розкручування сайту, який можна відкласти наостанок. Це не правильно. Слідуючи декільком простим правилам, ви зможете перетворити хороший контент в відмінний. Перш за все, картинки в вашому пості повинні швидко грузиться. Швидкість завантаження є найбільш важливим фактором утримання уваги читача. Тому, якщо ви вирішили прикрасити свою статтю красивими зображеннями, не забудьте про наступне:
1. Не міняйте розмір картинок «на ходу». Взагалі, є два способи зробити це: через HTML-код, який або звужує, або розтягує зображення в ході завантаження статті в браузері (це як раз і є той самий спосіб «на ходу»), або за допомогою редактора зображень. Деякі системи управління контентом зроблять це за вас, але якщо ви все-таки вирішили змінити розмір зображення самостійно, то раджу вам використовувати Photoshop LE.
2. Стискайте розмір зображень. Для цього скористайтеся простим інструментом типу smush.it – ??він зменшує розмір зображень без погіршення якості протягом однієї хвилини.
Також раджу вам прописувати alt-теги для зображень. У них обов’язково робіть підписи, які повністю описують картинку. Я гарантую вам, що у вашій системі управління контентом обов’язково є рядок для атрибута ‘alt’ або якесь поле, яке стосується цього параметра. Правильно прописаний alt-тег поліпшить індексацію вашої картинки і допоможе добре ранжуватися тексту, який її оточує, і відповідно-це допомагає при просуванні сайту. Нарешті, правильно підписуйте свої зображення. Залишайте підпису або під картинкою, або поруч з нею, або, по крайней мере, переконайтеся в тому, що текст, що знаходиться в безпосередній близькості до неї, в достатній мірі описує її зміст. Це допоможе пошуковим системам зрозуміти, релевантне ваше зображення, і, відповідно, ви будете краще ранжуватися.
Все це – для ваших читачів
Ви помітили, що в цій статті я жодного разу не згадав таке поняття як «ключові слова»? Справа в тому, що все, що я описав вище, однаково важливо як для ваших читачів, так і для пошукових систем. Також, якщо ви зробите велику публікацію, то трафік і ранжування вашого сайту в пошукових системах вже буде забезпечено темою вашої статті і її розкриттям. Не намагайтеся запихати ключові слова в усі фрази поспіль, думаючи, що це згенерує вам трафік.
За останні чотири роки сфера пошукової оптимізації зазнала безліч змін, тому велика кількість ключових слів вже давно втратило статус найважливішого чинника успішного ранжирування. Контент-менеджери, запам’ятайте: контент, який відповідає критеріям Google про високу якість, і призводить до хорошого ранжирування. У сучасній реальності Google у вас для цього є набагато більше шансів, ніж було раніше.