Майбутні доходи
Облік майбутніх доходів від сайту при оцінці його вартості
При оцінці вартості будь-якого сайту важливо враховувати майбутні доходи від сайту.
Ефективний термін життя будь-якого сайту обмежений в часі, якщо сайт не підтримувати. Якщо сайт підтримувати, то ймовірність отримання доходів, теоретично, в часі не обмежена.
Майбутні доходи від сайту оцінюються з урахуванням динаміки розвитку сайту з моменту реєстрації домена і прогнозуванням його роботи на найближчі кілька років.
Один з основних критеріїв оцінки майбутніх доходів від сайту є число відвідувачів сайту.
Якщо на сайті не встановлені лічильники підрахунку відвідувачів, то прогноз майбутніх доходів сайту стає проблематичним.
На замітку
Якби акціонери найбільших сайтів світу не враховували майбутні доходи від сайту, акції не могли б коштувати тих грошей, за які їх купують-продають сьогодні на біржах.
Комерційна привабливість сайту прямо пропорційна віддачі від нього.
Важливий критерій оцінки доходів майбутнього сайту – аналіз контенту сайту. життя сайту і прибуток від сайту збільшуються, якщо в основі контенту сайту лежить фундаментальна інформація, яка потребує внесення змін.
приклад
Контент сайту стоматологічної клініки старіє набагато повільніше, ніж контент сайту з продажу мобільних телефонів.
При оцінці сайту з урахуванням майбутніх доходів, в загальному випадку, беруться до уваги:
Аналізується рівень інфляції за весь період роботи сайту.
Прогнозується рівень інфляції за підсумками поточного року.
Розраховується норма дисконту (знижки) з урахуванням рівня інфляції.
Визначається рівень ризику.
Рівень ризику – показник, що визначає ймовірність неспівпадання очікуваних фінансових результатів від роботи сайту з фактичними. Рівень ризику розраховується на основі комплексу показників, що характеризують поточну і перспективну кон’юнктуру ринку.
Методом капіталізації оцінюється поточна вартість сайту.
Якщо поточна вартість сайту нижче її номінальної вартості створення аналогічного сайту, підсумкової вартістю вважається поточна вартість сайту.
Якщо ж поточна вартість сайту вища мінімальної, можливе застосування поправочних коефіцієнтів.
Якщо сайт продається, то враховується перехідний період – період часу, під час якого відбувається передача повноважень від старих власників сайту до нових.