Підхід до оцінки сайту
Професійна оцінка вартості сайтів
Положення і принципи, на основі яких проводиться оцінка вартості сайту
Методика оцінки вартості сайту принципово нічим не відрізняється від трьох основних загальноприйнятих методів оцінки:
1 Метод прямого порівняння продажів – порівняння оцінюваного об’єкта (далі – сайт) і порівнянних, тобто аналогічних йому за характеристиками, сайтів, відносно недавно проданих на даному ринку послуг.
2 Метод обліку витрат – оцінна вартість визначається, виходячи з витрат на відтворення або заміщення оцінюваного сайту з урахуванням старіння (часу існування сайту в мережі, при відсутності редизайну або доробок сайту).
3 Метод обліку доходів – уявлення про вартість як поточному еквіваленті всіх очікуваних чистих доходів, які оцінюваний сайт при розумному використанні може принести своєму власникові в майбутньому з урахуванням часу надходження доходів та ризику, пов’язаного з їх отриманням.
Дані з оцінки вартості сайту, отримані за трьома зазначеним методам, які не однакові. Аналіз всіх отриманих результатів дозволяє оцінити вартість сайту точніше.
На практиці, з урахуванням відсутності достатньої кількості достовірних статистичних даних, специфіки об’єкта оцінки, і молодості Інтернет і сайтобудування в цілому, перший метод використовується рідко.
Процедура оцінки вартості сайту, після отримання технічного завдання на сайт і договору на проведення оцінки, починається з візуального перегляду сайту, перегляду його програмного коду, технічної документації, аналізу відвідуваності сайту, аналізу сайтів – конкурентів, збору та аналізу іншої необхідної для оцінки сайту інформації.
Закінчується оцінка видачею звіту про оцінку вартості сайту.
Проводячи оцінку вартості сайту, веб-студія “WCGroup” враховує цілий ряд факторів:
1. Середня кількість відвідувачів сайту в день.
важливо враховувати тільки реальних відвідувачів – тобто тих, які прийшли на сайт через пошукові системи, каталоги та рейтинги. Ті відвідувачі, які були залучені на сайт за допомогою прямої реклами (банерної, поштової розсилки, САР і т.д.), враховуватися не повинні.
2. Середня кількість відвідувачів в місяць.
3. Середнє число переглянутих сторінок сайту за місяць.
бажано мати дані про відвідувачів за весь період життя сайту.
4. Наявність і обсяг реклами, розміщеної як на окремих сторінках, так і на сайті в цілому.
5. Категорія сайту (металургія, будівництво, сільське господарство і т.д.).
6. Привабливість (популярність) тематики сайту.
7. Актуальність тематики.
8. Привабливість і доступність назви сайту.
9. Обсяг і перелік пропонованих на сайті товарів і послуг.
10. Наявність зареєстрованої торгової марки, патентів та інших зареєстрованих прав на власність.
11. Наявність логотипа і товарного знака на сайті.
12. Наявність гасел (слоганів) на сайті.
13. Індекс цитування сайту за даними Yandex.
14. Ядро аудиторії (географія, вік, стать, рівень доходів і т.д.).
15. Наявність постійних відвідувачів сайту.
16. Час існування сайту.
17. Дата проведення останнього редизайну сайту.
18. Вимоги до програмно-апаратного забезпечення, необхідного для штатного перегляду сайту.
19. Можливість постійного технічного оновлення сайту.
20. Необхідність постійного супроводу сайту.
21. Наявність колективу спеціалістів, які обслуговують сайт.
22. Можливість застосування тем для редизайну сайту.
Тема – це набір однакових елементів оформлення і колірних схем, які можуть бути застосовані до веб-сторінок для додання їм більш професійного вигляду. Використання теми дозволяє швидко і без труднощів досягати однаковості всіх веб-сторінок.
23. Доменна зона, в якій розміщений сайт (3-го або 2-го рівня).
24. Загальне враження про дизайн сайту і його відповідність колі і характером завдань, які повинен вирішувати сайт.
25. Мови програмування, які були використані при створенні сайту.
26. Наявність і організація системи пошуку на сайті.
27. Чи використовуються на сайті спливаючі вікна.
28. Як організована система пошуку по сайту. Наявність в складі сайту бази даних.
29. Кількість базових html сторінок.
30. Кількість сторінок формату А-4 з текстовою інформацією, розміщеною на сайті.
31. Кількість таблиць на сайті.
32. Кількість малюнків (фотографій), представлених на сайті.
33. Наявність в малюнках заміщає тексту.
34. Наявність і склад мультимедійних файлів (відео та музика) в складі сайту.
35. Тип і розмір шрифту сайту. Можливість масштабування шрифту у вікні браузера.
36. Середня швидкість завантаження сторінок при швидкості з’єднання 28.8 Кбіт / сек.
37. Середня швидкість завантаження головної сторінки сайту при швидкості з’єднання 28.8 Кбіт / сек.
38. Наявність в складі сайту “повільних” веб-сторінок – завантаження яких займає багато часу.
39. Структура (компоновка) сайту.
40. Чим забезпечується безпека роботи сайту.
41. Статус власника сайту – фізична або юридична особа.
42. Наявність прототипу сайту.
43. Наявність аналогів сайту.
44. Кількість сайтів аналогічної тематики, зареєстрованих в основних вітчизняних пошукових системах, каталогах і рейтингах.
45. Конкуренція серед сайтів аналогічної тематики.
46. Основні ключові слова і фрази сайту.
47. Ступінь відповідності основних ключових слів сайту тим, які необхідні для вирішення завдань, поставлених перед сайтом.
48. Як часто оновлювався сайт.
49. Рейтинг сайту в основних каталогах і пошукових системах.
50. Наявність версій сайту англійською та іншими іноземними мовами.
51. Наявність версії сайту, адаптованої для перегляду на мобільних пристроях (мобільних телефон, КПК і т.д.).
52. Фізичне місцезнаходження хостингу сайту.
53. Наявність в сайті орфографічних і синтаксичних помилок.
54. Цілий ряд інших технічних і економічних показників.
важливо:
Більш детальна інформація про методику, методах, принципах і т.д., на основі яких проводиться оцінка вартості сайту, буде включена до звіту про оцінку вартості сайту.
Звіт про оцінку сайту – підсумковий документ, що подається оцінювачем клієнту і містить висновок про оціночну вартість сайту. Додатком до нього може служити будь-яка інша інформація, що має відношення до оцінки (інформація про використання тих чи інших даних, відомості про допущених, принципах, підходах і судженнях, якими керувався оцінювач при оцінці вартості сайту).
Обсяг звіту визначається технічним завданням на проведення оцінки і договором.
Детальніше, навіщо потрібна оцінка вартості сайту …