Як поліпшити регіональність сайту в очах Яндекса?
Максимально точна регіональна приналежність (регіональність) сайту – те, до чого прагне чи не кожен веб-майстер в ході його пошукової оптимізації.
Особливо якщо це пошукове просування сайту в Яндекс. У чому причина такого прагнення власника веб-ресурсу? Знову-таки в Яндексі, який, формуючи результати своєї видачі на той чи інший пошуковий запит, першорядну увагу приділяє цій самій регіональності.
Інакше кажучи, у відповідь на геозалежний запит з боку користувача найбільшого вітчизняного пошуковика (наприклад, «замовити піцу» або «квитки в театр») останній пропонує людині список сайтів, що представляють саме його регіон. Адже користувач напевно хоче поїсти і культурно просвітитися у себе в місті, а не де-небудь за тисячу кілометрів! Таким чином, ефективне просування сайтів в Яндексі сьогодні неможливо без урахування регіональності.
Хто відповідатиме за привласнення регіональності сайту? Горезвісні пошукові роботи Яндекса. Втім, це зовсім не означає, що веб-майстру або оптимізатора в процесі розкрутки сайту потрібно діяти, чекаючи, коли пошукова машина прийде і нагородить його Інтернет-дітище регіональної прив’язкою. Набагато розумніше буде діяти в міру своїх сил, а саме – допомогти пошуковому алгоритму максимально точно визначити регіональність розкручуваного веб-ресурсу.
Поради, як це зробити найкраще, пропонують безпосередні розробники Яндекса.
По-перше, просування сайту в топ Яндекса з урахуванням регіональності має передбачати розміщення вичерпної контактної інформації про організацію, яка стоїть за просуваються ресурсом. Звичайно, якщо така коштує … На практиці це виглядає наступним чином. Якщо сайт представляє інтереси певної компанії, то на його сторінках повинен бути зазначений повний її адресу. Аж до індексу населеного пункту і його телефонного коду. Причому ці дані повинні бути доступні для індексації пошуковою машиною. Тому розміщувати їх у вигляді якихось зображень не рекомендується!
По-друге, регіональність сайту багато в чому залежить від його тематичного змісту, тобто контенту, розміщеного на його сторінках. Іншими словами, пошукове просування Інтернет-сайту, скажімо, в Москві має передбачати наповнення даного ресурсу контентом (текстовим і графічним), орієнтованим головним чином на користувачів столиці. У цьому випадку, за словами творців Яндекса, сайт отримує значно більше шансів краще ранжуватися в Москві і Московській області.
По-третє, якщо структура (компанія, фірма, підприємство і т.д.), яку представляє сайт, має в своєму розпорядженні не одним, а кількома регіональними філіями, то бажано, щоб на сторінках ресурсу була зафіксована контактна інформація кожного з них. Це дасть можливість пошуковому алгоритму Яндекса зробити прив’язку просувається відразу до декількох регіонах.
Тут слід окремо згадати про те, що в Мережі зустрічаються випадки, коли компанії, що мають свої представництва в різних містах, пропонують користувачам в цих регіонах різні версії офіційного сайту.
В цьому випадку розмежування ведеться на основі IP-адреси, з якого заходить людина на сайт. Такий підхід має право на життя. Правда, веб-майстру або приватному оптимізаторові слід пам’ятати, що пошукова «шукач» Яндекса, здійснюючи свій обхід для індексації вмісту веб-ресурсу, зазвичай заходить з однієї IP-адреси. Як би не вийшло так, що роботу буде запропонована одна версія сайту, а друга (третя і т.д.) залишиться за рамками його уваги. Для запобігання цього пошуковому алгоритму Яндекса потрібно завбачливо дозволити повний доступ до всіх версій сайту.
І ще одне. Якщо мова йде про різних версіях сайту для різних регіонів, то, на думку розробників Яндекса, кожна регіональна версія сайту повинна мати свій регіональний піддомен. Наприклад, офіційний – www.site.ru і регіональний – www.spb.site.ru.
По-четверте, надати пошуковому роботу Яндекса посильну допомогу у визначенні регіональності розкручуваного сайту можна за допомогою таких спеціалізованих служб, як Яндекс.Довідник і Яндекс.Вебмайстер.
Так, в Яндекс.Вебмастере в розділі «Географія сайту» і рубриці «Регіон сайту» власник ресурсу може побачити, яку регіональність йому автоматично привласнила пошукова система. Якщо робот припустився помилки, то веб-майстер тут же може оформити відповідну заявку в Службу підтримки з проханням про зміну регіональної приналежності. Зазвичай процес ручної модерації заявки займає не більше тижня, після чого регіональність сайту буде змінена. Якщо, звичайно, Адміністратор визнає прохання обгрунтованою.
У свою чергу Яндекс.Довідник потрібен для того, щоб ще раз (не тільки зі сторінок сайту) нагадати пошуковій системі про адресу та інших контактних реквізитах, які мають безпосереднє відношення до продвигаемому Інтернет-проекту. До речі, вказати адресу можна не тільки в Яндекс.Довіднику, але і в Яндекс.Вебмастере (розділ «Географія сайту», рубрика «Адреси та організації»).