Як створити сайт з максимальним SEO-потенціалом
Зрозуміло, існує чимало можливостей ефективно оптимізувати вже існуючий web сайт. Однак свій максимальний SEO-потенціал ресурс може знайти тільки тоді, коли всі основні компоненти для його пошукової оптимізації впроваджуються в його структуру ще з часів розробки. Ви повинні розуміти всі основи цієї справи в незалежності від того, наймаєте ви веб-дизайнера, використовуєте встановлені шаблони або будуєте свій сайт самостійно.
Нижче представлені вісім найбільш значущих елементів, які повинні бути присутніми на вашому сайті, якщо ви хочете, щоб він був зручним і доступним як для його відвідувачів, так і для пошукових систем.
1. Правильна структура посилань
При визначенні типу структури URL, який ви будете використовувати на своєму ресурсі, важливо переконатися в тому, що ваші посилання чітко відображають тематику контенту, опублікованого на ньому. Це означає, що URL повинні бути статичними і ілюстративними, а також повинні містити в собі релевантні ключові слова для зручності індексації пошуковими системами. Чого вже говорити про відвідувачів сайту – вони повинні відразу розуміти, що їх чекає на сторінці, на якій вони знаходяться, або на яку збираються перейти.
Використовуйте слеші в посиланнях, що містять в собі більше одного слова, а не нижні підкреслення – це стандарт індустрії (а також рада від Google). Уникайте ID-номерів або інших дивних слів і знаків у своїх URL. І пошукові системи, і користувачі будуть дуже раді бачити короткі, прості посилання, наочно описують контент вашого сайту і його сторінок.
Приклад правильної URL: www.example.com/best-tools-for-web-designers
Приклад неправильної URL: www.example.com/?sns/8900/cat5532
2. Проста і змістовна навігація
В ідеалі, вам хочеться, щоб навігація на вашому сайті була простою, зрозумілою і доступною. Як правило, сайти розміщують основне меню горизонтально у верхній частині сторінки або вертикально в лівій її частині. На багатьох ресурсах можна помітити, що меню з’являється в інших місцях, але, як показують практика і всілякі дослідження, дане розташування навігації є найбільш ефективним.
Випадають меню – це нормально, але їх варто використовувати з особливою обережністю, так як вони можуть бути складними для сприйняття людьми і пошуковими системами. Текстові посилання тут обов’язкові, це важливо і для пошукового просування веб сайту. Рекомендується включати в навігацію 6-7 позицій меню, не більше, щоб не заплутувати відвідувачів ресурсу. Пам’ятайте – на вашому сайті все повинно бути логічно і лаконічно, люди не повинні виконувати зайвих рухів і проводити багато часу в пошуках потрібного їм розділу.
3. Гнучкий дизайн
Відвідувачі вашого сайту повинні мати можливість зайти на нього з будь-якого пристрою – комп’ютера, планшета або смартфона. Саме з цієї причини ваш ресурс повинен володіти гнучким дизайном, який буде працювати без багів і інших непорозумінь (на кшталт дублюючого контенту) всюди, де б його не відкрив користувач. Зрозуміло, ви можете створити окремий сайт для мобільної версії – але ви ж не хочете подвійного навантаження на себе?
Через постійні зміни в алгоритмах Google потрібно змінювати і підхід до продумування SEO-стратегій пошукової оптимізації та просування вашого сайту, в тому числі до забезпечення зручного доступу до вашого ресурсу з будь-якого пристрою.
4. Інтеграція з соціальними мережами
Сьогодні у нас вже є доказ того, що Google не індексує пости з таких соціальних мереж, як Facebook і Twitter (у останнього, правда, індексуються тільки повідомлення від користувачів з більш ніж мільйоном передплатників). Проте, у соціальних мереж є безліч інших переваг, перевірених часом і людьми: поширення контенту в них сприяє зростанню вашої впізнаваності і авторитету в суспільстві, допомагає вам отримати більше згадок і посилань і, таким чином, підвищити вашу позицію в ранжуванні.
Переконайтеся в тому, що у всіх постів і продуктів на вашому сайті є іконки ‘share’ / «поділитися», які можна легко знайти. Не забудьте створити сторінки в основних соціальних мережах і просувати на них контент зі свого сайту, а також зробіть доступною функцію реєстрації за допомогою соціальних мереж на своєму ресурсі (особливо, якщо він пов’язаний з онлайн-торгівлею!).
5. Правильно оптимізовані зображення
При оформленні сайту обов’язково переконайтеся в тому, що зображення на ньому мають мінімальний розмір (близько 20-100 КБ) для того, щоб вони швидко і без проблем завантажувалися на вашому сайті. Також, радимо вам використовувати вже зменшені картинки, не змінюючи їх розміру в вихідному коді. Це важливо, тому що довге завантаження сторінки негативно впливає на користування сайтом іншими користувачами, а також на ранжування.
Текст в атрибуті alt image теж має величезну роль, тому обов’язково включите в нього ключові слова – особливо, в зображення з логотипом, заголовну картинку, кнопки та інші графічні елементи вашого сайту.
6. Проведення аналізу ключових слів і впровадження його результатів у структуру сайту з самого початку
Якщо ви проведете аналіз ключових слів на першому етапі створення свого веб-сайту, то це не тільки підвищить ваш SEO-потенціал, а й допоможе вашим майбутнім відвідувачам. Навіть якщо ви проведете основний аналіз за допомогою «Планувальника ключових слів Google AdWords», це вже буде багато значити для розвитку вашого ресурсу, так як ви зможете не тільки знайти ті слова і фрази, які підійдуть йому за тематикою і будуть вигідними для успішного таргетування, але і зрозумієте, які субкатегоріі є популярними і релевантними зараз.
Коли ви все це зробите, то зможете уявити, чим цікавляться ваші потенційні відвідувачі, а значить, зможете спланувати структуру вашого сайту і зробити чітку навігаційне меню для сторінок з категоріями і продукцією. Відвідайте сторінку з колекцією ресурсів для аналізу ключових слів – вона багато в чому вам допоможе.
7. Швидке завантаження сторінок
Час, що йде на завантаження сторінок, є одним з найбільш важливих чинників успішності вашого сайту. Згідно з аналізом, проведеним на Kissmetrics, людині потрібно 3 секунди для того, щоб покинути сайт, якщо він зайшов на нього з комп’ютера, і 5 секунд – з мобільного пристрою. Це означає, що завантаження вашої сторінки повинна тривати не довше вищевказаного часу. Зменшуйте ваші зображення, CSS і Javascript, активуйте кешування в браузері і компресію. Для перевірки часу, що минає на завантаження сайту, скористайтеся такими інструментами, як WebPageTest або PageSpeed ??Insights від Google.
8. Правильне використання протоколу Sitemaps
Переконайтеся в тому, що на вашому ресурсі є протокол HTML для відвідувачів і протокол XML для пошукових систем. Це допоможе користувачам точно зрозуміти, де знаходиться той, що вони шукають, а Google – правильно провести індексацію.
Якщо ви працюєте з Wordpress, існують спеціальні плагіни, які вирішать відразу обидві проблеми: плагін для протоколу HTML і плагін для протоколу Google XML.
Закінчивши розробку вашого сайту, не зупиняйтеся на досягнутому і продовжуйте слідувати правилам SEO – стежте за наповненням контенту ресурсу, лінкбілдінгом і просуванням в соціальних мережах.
Вам необхідно інтегрувати сайт з Google Authorship, слідувати стратегіям, пов’язаних з SEO-елементами на кожній сторінці, і нарощувати якісну кількість посилань базу. І тоді ефективне просування сайту в Google стане реальністю.