Як визначити низькоякісне посилання

Якщо уявити, що органічний пошук – це організм людини, то посилання будуть в ньому кровоносними судинами. Якість посилань може або занапастити ранжування сайту або, навпаки, поліпшити його. Дана стаття покликана навчити вас самостійно визначати рівень зовнішніх посилань на ваш ресурс при пошуковому просуванні сайту в Google (і не тільки). В кінці статті ви зможете знайти файл Excel англійською мовою, який можна завантажити і залишити собі як пам’ятку на цю тему.

важливість посилань

Протягом довгого часу алгоритми пошукових систем приділялася велика увага посиланнях для визначення авторитетності сайту і необхідності його високого ранжирування. Погодьтеся, адже логічно, що зовнішні посилання є ознакою того, що посилається сайт позитивно оцінює певний ресурс, тим самим, підвищуючи зацікавленість користувачів в ньому. Робота Google, можна сказати, будується на вищеописаної ідеї.

На додаток до сигналів про релевантності ресурсу, які використовувалися іншими пошуковими системами в своїх алгоритмах, Google додали PageRank – метод обчислення потенційного рівня ранжирування сайту, що функціонує подібно цитуванням у світі науки, коли посилання на дослідження або наукова праця визначає його значущість. Зрозуміло, адміністратори сайтів, і ті, хто займається приватним просуванням сайтів своїх клієнтів-почали шукати способи штучно збільшити кількість зовнішніх посилань на їх ресурс, і знайшли їх. Пошукові системи вирішили не відставати і зробили у відповідь удар, одним із прикладів якого став алгоритм Penguin від Google, націлений на усунення шкідливих посилань. Таким чином, сайти з якісним контентом отримали зелене світло на шляху до хорошого ранжирування, а ресурси з неякісним контентом – свої покарання.

Що таке низькоякісна посилання?

На жаль, точного і всебічного визначення низькоякісної посилання немає. Низькоякісні посилання народжуються на сайтах з низькоякісним контентом. Сайти такого роду всіляко намагаються піти проти правил, встановлених пошуковими системами. Одне з таких правил свідчить, що кожен ресурс повинен містити в собі унікальний контент, який буде представляти цінність для інших людей. Це досить-таки логічно, адже алгоритми цих пошукових систем засновані на правилах і даних. Поняття «унікальності» гранично ясно: якщо контент на сайті скопійований частково або повністю, а також злегка змінений в смисловому плані, він не є унікальним.
Якщо сайт є збірною солянкою з марного матеріалу, доступного на інших джерелах, він не є унікальним. Відповідно, якщо такий сайт генерує посилання, вони також будуть вважатися низькоякісними. Пошукові системи можуть з легкістю встановити унікальність контенту, так як вони мають дані про кожен шматочок зібраних ними даних. Порівняння бітів і байтів з метою знаходження копій – це всього лише справа часу. Однак для власників сайтів така робота має ручний характер, і, відповідно, вимагає більше сил і енергії.
Існують і інші індикатори низькоякісних посилань, до числа яких належить надлишок реклами у верхній частині сторінки, обмін посиланнями з низькоякісними сайтами, навантаження ресурсу ключовими словами і інші спамерські тактики. Знову ж таки, всі ці індикатори не так вже просто обчислити вручну, тому вони є каменем спотикання для багатьох адміністраторів сайтів і приватних оптимізаторів web сайтів. У плані оцінки якості дані від PageRank, ранжирування Alexa, індексації Google, підрахунку посилань і інших автоматизованих систем не є надійними.

У більшості випадків, я б навіть не дивилася на результати їх обчислень. Дані такого роду повинні використовуватися для визначення потенційних низькоякісних сайтів і посилань, а не для ідентифікації ресурсів, які слід було б дезавуювати, або у яких необхідно запросити видалення шкідливих посилань. Всі ми знаємо, що набір посилальної бази – справа нелегка, навіть якщо на сайті публікується дуже хороший контент. Це стосується, перш за все,

молодих ресурсів. Цілком можливо, що сайт, який автоматизовані системи порахують низькоякісним за всіма ознаками, насправді просто з’явився зовсім недавно і ще не встиг «розкрутитися». Незважаючи на те, що індивідуальний перегляд кожного ресурсу є найбільш ефективним способом визначення його якості (і якості посилань на ньому), вам слід скористатися сервісами, які допоможуть вам дізнатися, чи варто ознайомитися зі змістом того чи іншого сайту і залишити його на розгляд.

Google Webmaster Tools Link Domain Report (Звіт про посилання Google Webmaster Tools)

Google становить звіт про 1000 доменах, які найбільш часто посилаються на сторінки вашого сайту. Параметр ‘Links’ ( «Посилання») відноситься до загальної кількості посилань, створених доменом і вказують на кожну зі сторінок вашого ресурсу. Розділ ‘Linked Pages’ ( «Кількість сторінок, на які посилаються») показує число сторінок вашого сайту, на які послався домен. Таким чином, домен може залишити посилання на 10 сторінок вашого ресурсу, але ці лінки розташовані на кожній сторінці цього домену. Якщо у сайту, що посилається 100 сторінок, це означає, що у нього 1000 «Посилань» на 10 «Сторінок, на які посилаються». Ви також можете завантажити цей звіт (англійською мовою) з демонстрацією великого зразка певних сторінок, що посилаються на ваш сайт. У деяких випадках посилання отримані від доменів, не зазначених в Link Domain Report ( «Звіті про посилання з доменів»), тому, можливо, ви захочете додати туди домени і з цього звіту.

* ВАЖЛИВО. Як правило, велика кількість «Посилань» і «Сторінок, на які посилаються» вказують на те, що домен належить сайту з низькоякісним контентом.

Niels Bosma’s SEO Tools for Excel (SEO-інструменти Нільса Босма для Excel)

Завдяки цьому плагіну Excel перетворюється в збирач даних про SEO, що дозволяє вам вводити формули, які збирають інформацію з різних веб-сайтів.

* Чим користуватися. Для визначення якості посилань я зазвичай використовую наступне:

o Home page Google PageRank. Показує дані PageRank від Google, оновлювані кожні три місяці. Можливо, ця інформація є недостатньо точною, проте, вона може стати корисним інструментом для відносного порівняння. Чим вище число, отримане в результаті, тим краще.

o Індексація Google. Певна кількість сторінок, які Google вибирає для свого звіту, індексується для домену. Прийнято вважати, що сторінки, обрані Google, є лише малою часткою від їх реальної кількості, але, знову ж таки, ці дані можуть послужити відмінною основою для порівняння. Механізм роботи цього плагіна схожий на пошук типу site: domain.com. Чим вище число, тим краще.

o Підрахунок посилань від Google. Вказує на кількість посилань, що вказують на домен, згідно з даними від Google. Сервіс може використовуватися для проведення відносного порівняння, однак, на мою думку, він дико недооцінений. Механізм роботи схожий на пошук типу site: domain.com. Чим вище число, тим краще.

o Згадки на Вікіпедії. Показує кількість згадок домену на Вікіпедії. Чим вище число, тим краще.

o Відмітки «Мені подобається» на Facebook. Показує кількість позначок «Мені подобається» для домену. Чим вище число, тим краще.

o Згадки в Twitter. Кількість згадок в Twitter для домену. Чим вище число, тим краще.

Самостійне визначення якості сайту

Якщо сайт отримав високі показники в звітах Google Webmaster Tools і низькі – в даних «SEO-інструментів», це означає, що його потрібно самостійно розглянути. Тільки таким чином ви зможете зрозуміти, чи є цей ресурс низькоякісним і генерує він низькоякісні посилання на вашу адресу. При самостійному перегляді сайтів я орієнтуюся на наступні показники:

Довіра. Відвідали б ви цей сайт знову? Чи відчуваєте ви впевненість в цьому ресурсі при здійсненні покупок на ньому або читаючи поради, опубліковані там? Рекомендували б ви цей сайт своїм друзям? Якщо на більшу частину цих питань ви відповідаєте “ні”, значить, ймовірно, цей ресурс низькоякісний.

o Цінність і корисність. Чи є цей сайт джерелом унікальної інформації і / або продукції? Копіює цей ресурс весь свій контент з інших сайтів за допомогою API? Посилається він на сайти, з яких копіює інформацію, чи ні? Чи містить він інформацію, яку можна знайти і на тисячах інших сайтів? Якщо на останнє питання ви відповідаєте «так», ймовірно, цей ресурс низькоякісний.

o Кількість рекламних оголошень при першому погляді на сайт. Скільки банерів з платної рекламою ви бачите при завантаженні сторінки? Більше, ніж один? Якщо один, то чи займає він більшу частину сторінки? Якби ви не приділяли цьому так багато уваги, то могли б ви переплутати рекламу з безкоштовним контентом? Якщо на всі питання відповідь «так», ймовірно, цей сайт низькоякісний.

o Використовуйте ресурс Searchmetrics. Введіть свій домен у вікно пошуку Searchmetrics для отримання даних про видимість сайту в пошукових системах і соціальних мережах, ранжируванні, конкурентів та ін. Ресурс є безкоштовним, проте, пропонує більш широкі функціональні можливості при придбанні платної підписки. Я включила Searchmetrics в список для самостійної діагностики сайтів, тому що при роботі з цим ресурсом вам доведеться самостійно копіювати і вставляти адресу кожного домена окремо. Проте, тут ви отримаєте аналіз сайту за тими ж параметрами, до яких звертаєтеся при його самостійному огляді.

Нарешті, при самостійному перегляді сайтів не перевантажуйте себе переходом на велику кількість його сторінок. Як правило, якщо одна сторінка має контентом низької якості, то всі інші нічим від неї не відрізняються.

Обличчям ресурсу є його домашня сторінка, тому рекомендую вам досліджувати її одну.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Solve : *
30 ⁄ 15 =


Back to top button